טל אבינר - חצבה

שמי טל אבינר, אוטוטו בת 46, אמא לארבעה מתבגרים ומתבגרות, מתגוררת במושב חצבה שנמצא בערבה היפיפייה. אני פסיכותרפיסטית גופנית, מטפלת ומלווה בני נוער בכפר הנוער בן שמן, מנחת מעגלי נשים ונערות, מפתחת המשחק "המסע לחיבור נשי" – משחק אותו אני מנחה במפגשי נשים – ומהווה כלי להעמקת החיבור של נערות ונשים אל עצמן ואל איכויות הביחד הנשי.

3

התשלום למעגלים של טל מתבצע באמצעות ביט,
יש ליצור קשר עם טל, לקבל פרטים ולהרשם: 052-366-6535

שיחה אישית עם טל אבינר

מי את, איך את חיה כיום את חייך, מה ממש חשוב לך שיהיה בהם בכלל, ובמעגלים שלך בפרט?

בהמשך לתיאור למעלה, 

אני מאמינה בכל ליבי ביכולות הריפוי של תהליכים קבוצתיים ושל מפגשים נשיים בהן נשים מתחברות אל הלב ומדברות מהלב. אני מביאה איתי אל המרחב איכויות של חיבור, הקשבה, שיתוף, אמפתיה וניסיון חיים נשי ואימהי.

אני משתדלת לחיות את חיי בהקשבה פנימית (שנים רבות המצב היה שונה מאוד) ובהתפתחות מתמדת. אני תלמידה נצחית שלומדת כל הזמן ומכל אחד. במעגלים שאני מנחה חשוב לי ליצור מרחב בטוח ופתוח, מרחב שיאפשר לכל אישה להביא את עצמה במלואה – עם כל חלקיה.

מה מיוחד עבורך במרחב נשי

מרחב נשי עבורי הוא מרחב של קבלה ללא שיפוטיות, מרחב בטוח של הקשבה ושיתוף מהלב, מרחב של למידה והדהוד דרך סיפורים של נשים אחרות.

מה את רוצה לתת לנשים שיגיעו למעגל שלך

אני רוצה לתת להן את התחושה שהן לא לבד, שיש מי ששומע אותן, שמבין אותן, לחזק אצלן את החיבור וההקשבה לעצמן ולגוף שלהן, להתחבר לאינטואיציה ולידע פנימי שקיים בתוכן, ובעיקר אני רוצה שכל אישה שמגיעה למעגל תרגיש שיש לה את הכוחות לבחור את מה שנכון ומדוייק לה ושהיא מוקפת, מלווה ומוגנת בכל דרך בה תבחר.

מה מאפשר בעינייך המעגל, איזו חוויה אישית יש לך כשאת יושבת במעגל נשים

המעגל מאפשר את תחושת היחד השבטית הקדומה, את השותפות לדרך, את ההזדהות עם תכנים שמשותפים לכולנו. כשאני נמצאת במעגל נשים אני מרגישה עטופה ומוכלת, מרגישה שאני יכולה להוריד את מסכות "הכל יכולה והכל יודעת" ופשוט להיות אני – כמו שאני.

ספרי על שלוש תחנות משמעותיות במסע חייך שהביאו אותך לאיפה שאת היום ולהבנה במה חשוב לך לעסוק

התחנה הראשונה הייתה לידת ביתי הבכורה ושאר הלידות של אחיה. במהלך שש שנים הפכתי לאמא צעירה לארבעה ילדים. כל חיי הייתי מחוברת לילדים ולאימהות, וחלומי היה להפוך לאמא. ואכן השנים הראשונות שלאחר לידת הילדים הרגישו כמו חלום, התמסרתי כל כולי לאימהות, נהניתי והתמלאתי מהאימהות, הרגשתי משמעותית וחוויתי הרבה מאוד רגעים של אושר. אך לצד כל האושר והמשמעות חוויתי גם רגעים רבים של בדידות וקושי, קושי שהיה לי קשה מאוד להודות בו והרגשתי הרבה אשמה סביב תחושות אלו…

קושי זה הוביל אותי בסופו של דבר אל התחנה השניה במסע שלי – הרגשתי צורך עצום להיות בחברה נשית, להעביר את הזמן יחד כשבתוך תוכי אני מייחלת "לקבל אישור" שגם לאחרות קשה, שאני לא לבד. לצערי הרגשתי שנושא האתגרים הנשיים, האימהיים והזוגיים פחות מדוברים והקושי שלי הלך והעמיק. במסגרת חיפושיי אחר אוויר לנשימה הגעתי לקורס מנחות המעגלים של מיכל ושם הרגשתי סוג של בית, אמנם זה היה תהליך אך לראשונה בחיי הרגשתי שאני יכולה להביא את עצמי כמו שאני ויקבלו אותי כמו שאני. במעגל שהלך ונרקם ממפגש למפגש, הרגשתי שמותר לי להיות חלשה, פגיעה, כועסת ובעיקר לא מושלמת. עברו עוד כמה שנים בהן העמקתי את החיבור לעצמי ולנשים אחרות סביבי, פתחתי בערבה מרכז נשים שלצערי נסגר לאחר כשנה ונרשמתי ללימודי פסיכותרפיה גופנית במכללת רידמן. אלו היו שנים מופלאות של למידה אין סופית, של חיבור מחדש לגוף ולנפש, של התפתחות והעמקה לתוך תהליכים ושל דיוק הכיוון שלי קדימה.

התחנה השלישית ובהרבה מובנים אולי המשמעותית ביותר במסע שלי היא ההחלטה להתגרש אחרי זוגיות של 30 שנה וארבעה ילדים מופלאים. החלטה שנדרש לה זמן הבשלה ארוך ומאוד לא פשוט. לאחר הגירושים הרגשתי כמו אפרוח פגיע שבוקע אל העולם, אפרוח שזקוק למעגלים תומכים סביבו כדי להצליח לגדול ולפרוש כנפיים, המשפחה שלי והנשים היקרות שסביבי – שעם חלקן התחברתי במעגלים אצל מיכל – היו ועדיין כוח תומך ועוטף בכל המסע שאני עוברת.

מתוך שלושת התחנות האלו חשוב לי כל כך להיות חלק ממעגל תומך עבור נשים אחרות, להושיט להן יד וללוות אותן בדרך אל עצמן ואל מה שיעשה להן טוב. כל אישה זקוקה למעגל, גם אם היא עדיין לא מרגישה את זה באופן מודע.

יצירת קשר עם טל

מייל

tal.aviner@gmail.com

פייסבוק

טל אבינר

טלפון

052-366-6535

משתתפות במעגלים של טל מספרות

יצירת קשר עם טל דרך האתר

    התשלום למעגלים של טל מתבצע באמצעות ביט, יש ליצור קשר עם טל, לקבל פרטים ולהרשם: 052-366-6535

    לעוד פרטים על "נשים במעגל השנה"

    סגירת תפריט
    דילוג לתוכן